Skip to content

Polityka prywatności

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ TLC CLIPPER SP. Z O.O. (KLAUZULA INFORMACYJNA)

1. Słownik pojęć  

Administrator danych osobowych/ Administrator – osoba lub podmiot, który (samodzielnie lub wspólnie z innymi administratorami) ustala, w jakim celu i w jaki sposób będzie przetwarzać dane osobowe; 

Dane osobowe – informacje, które identyfikują ̨ (lub pozwalają zidentyfikować) osobę fizyczną, w szczególności: imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, data urodzenia, NIP, PESEL itp.;  

Przetwarzanie danych osobowych – działania dotyczące danych osobowych, w szczególności: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, usuwanie, niszczenie itp.;  

RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). 

2. Administrator danych osobowych  

Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez nas w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej jest TLC CLIPPER Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sokołowie pod adresem: ul. Rodzinna 38A, 05-806 Sokołów k/Warszawy (dalej „TLC CLIPPER”).  

We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w szczególności korzystania z przysługujących Państwu praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z TLC CLIPPER poprzez:  

  1. adres email: info@tlc-clipper.pl 
  2. telefonicznie pod numerem: +48 800 600 300 
  3. pisemnie na adres siedziby TLC CLIPPER.  

3. Źródła gromadzenia danych osobowych  

Wszelkie dane pozyskiwane są przez Administratora na dwa sposoby: 

  1. informacje podawane dobrowolnie przez podmiot danych;  
  2. informacje uzyskiwane podczas korzystania z serwisów internetowych Administratora tj.:
    1. informacje w dziennikach serwerów (serwery automatycznie zapisują takie dane, jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania oraz wysłania odpowiedzi, dane urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego); 
    2. adres IP (na podstawie którego można zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik serwisu łączy się z siecią),  
    3. pliki tekstowe „cookies” (wysyłane do komputera użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej).  

4. Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych 

TLC CLIPPER oświadcza i zapewnia, że: 

  1. dane osobowe są przetwarzane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, w tym RODO, w sposób rzetelny i przejrzysty; 
  2. dane osobowe są zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i są przetwarzane tylko w zakresie zgodnym z tymi celami;  
  3. TLC CLIPPER dokłada najwyższej staranności, by dane osobowe, które przetwarza, były zgodne z prawdą, aktualne i dokładne; 
  4. dane osobowe są przechowywane w formie, która umożliwia identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane, 
  5. dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków organizacyjnych, technicznych i technologicznych. 

5. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych 

W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą TLC CLIPPER przetwarza dane podmiotów, z którymi pozostaje w relacjach biznesowych, a także dane ich pracowników i współpracowników, dane osób przekazane w ramach realizacji zamówień i umów, dane osób nawiązujących kontakt za pomocą środków porozumiewania się na odległość (telefon, poczta elektroniczna).  Celem przetwarzania przez TLC CLIPPER danych osobowych jest:  

  1. zawarcie i realizacja umów oraz obsługa procesu zapytań ofertowych (podstawa prawna przetwarzania – art. 6 ust. 1 lit. b RODO);  
  2. przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji (podstawa prawna przetwarzania – art. 6 ust. 1 lit. b RODO);  
  3. ustalenie i dochodzenie ewentualnych roszczeń przez TLC CLIPPER lub obrona przed roszczeniami podnoszonymi w stosunku do TLC CLIPPER (podstawa prawna przetwarzania – art. 6 ust. 1 lit. f RODO); 
  4. wykonanie obowiązków podatkowych i rachunkowych (podstawa prawna przetwarzania – art. 6 ust. 1 lit. c RODO); 
  5. realizacja działań promocyjnych i marketingowych (podstawa prawna przetwarzania – art. 6 ust. 1 lit. a RODO); 
  6. przesyłanie informacji handlowych dotyczących produktów i usług TLC CLIPPER oraz podmiotów z TLC Group, których oferta uzupełnia ofertę TLC CLIPPER, w tym w szczególności informacji o aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach marketingowych (podstawa prawna przetwarzania – art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 

Podanie danych jest dobrowolne, jednak TLC CLIPPER zastrzega, że w niektórych sytuacjach ich podanie może okazać się niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, udzielenia odpowiedzi na zapytanie, prowadzenia korespondencji, realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, wysyłki newslettera.  

Informacje uzyskiwane podczas korzystania z serwisów internetowych Administratora gromadzone są w celu zagwarantowania poprawnego funkcjonowania serwisów i dostarczenia treści ofertowych dostosowanych do lokalizacji i języka użytkownika (dostępność najbliższych dystrybutorów i partnerów), bez jednoczesnego zestawiania ich z innymi danymi użytkowników wizytujących serwisy internetowe Administratora. 

6. Okres przechowywania danych  

TLC CLIPPER przetwarza dane osobowe przez czas, jaki jest niezbędny, aby osiągnąć cel przetwarzania. TLC CLIPPER stosuje zasadę ograniczenia przechowywania danych osobowych, która zabezpiecza dane przed ich przetwarzaniem przez nieograniczony okres. Gdy zostanie osiągnięty cel przetwarzania, TLC CLIPPER usuwa lub anonimizuje dane. Wyjątkiem są ̨ sytuacje, gdy przechowywanie danych jest niezbędne na mocy odrębnie obowiązujących przepisów.  

TLC CLIPPER usuwa lub anonimizuje dane w szczególności, gdy:  

  1. nastąpi przedawnienie ewentualnych roszczeń; 
  2. upłyną terminy, które wynikają z przepisów prawa (np. ustawy o rachunkowości); 
  3. osoba, której dane dotyczą, cofnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych (dotyczy przypadków, w których zgoda była podstawą przetwarzania); 
  4. osoba, której dane dotyczą, skutecznie sprzeciwi się dalszemu przetwarzaniu (jeżeli podstawą przetwarzania był uzasadniony interes TLC CLIPPER jako Administratora). 

7. Odbiorcy danych 

Dane osobowe przetwarzane przez TLC CLIPPER w związku z relacjami biznesowymi mogą być przekazywane następującym kategoriom podmiotów: 

  1. dystrybutorom i partnerom handlowym w związku z realizacją zamówień oraz obsługą procesu zapytań ofertowych, 
  2. podwykonawcom, kontrahentom i partnerom biznesowym w ramach współpracy przy danym projekcie, wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do realizacji praw i obowiązków wynikających ze współpracy, 
  3. firmom kurierskim i transportowym w celu realizacji dostaw, 
  4. podmiotom świadczącym na rzecz TLC CLIPPER usługi księgowo – rachunkowe, prawnicze, IT, marketingowe, 
  5. podmiotom z TLC Group, których oferta uzupełnia ofertę TLC CLIPPER,  
  6. organom publicznym – w przypadkach określonych przepisami prawa.  

8. Zasady przekazywania danych poza Polskę 

W sytuacji zaistnienia odpowiednich podstaw TLC CLIPPER może przekazywać dane osobowe podmiotom z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).  

Do państwa trzeciego (spoza EOG) TLC CLIPPER może przekazać dane osobowe, jeżeli gwarantuje ono przynajmniej taką ochronę danych, jaka obowiązuje w Polsce. W praktyce taką gwarancją jest to, że dane państwo zostało uznane przez Komisje ̨ Europejską za kraj, który zapewnia odpowiednią ochronę. 

W przypadku przekazania danych poza EOG, TLC CLIPPER podejmie odpowiednie kroki w celu zapewnienia ochrony danych, w szczególności poprzez zastosowanie klauzul umownych, które zostały zatwierdzone przez Komisję Europejską.  

9. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przysługuje Państwu: 

  1. prawo dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, 
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, 
  3. prawo do usunięcia danych, 
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych, 
  5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, 
  6. prawo do przenoszenia danych, 
  7. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), 
  8. prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. 

Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie udzielonej zgody, w każdej chwili macie Państwo prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.  

W celu wykonania swoich praw prosimy o skierowanie żądania na wskazane wyżej dane kontaktowe.  

W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt.